Bokcirkel på lättläst svenska med FOLKUNIVERSITETET

Bild till evenamnget Bokcirkel på lättläst svenska med FOLKUNIVERSITETET
Litteratur/Poesi

Bokcirkel på lättläst svenska med FOLKUNIVERSITETET

Välkommen till vår bokcirkel för vuxna som lär sig svenska! Läs lättlästa böcker, träna språket och diskutera med andra i en rolig och avslappnad miljö.
Välkommen till vår bokcirkel på lättläst svenska! 
Det här är en plats där du kan träna din svenska och samtidigt ha roligt! Vi kommer att välja lättlästa böcker som passar för vuxna som lär sig svenska. Du får dela dina tankar om boken och lyssna på andras åsikter.
Hur fungerar bokcirkeln?
För att vara med, anmäl dig genom "Boka nu".
Vi läser boken tillsammans när vi träffas. Ibland kan er cirkelledare be er läsa hemma.
När vi träffas kan du berätta vad du tycker om boken, nya ord och prata om innehållet.
Varför delta i bokcirkeln?
Förbättra din svenska! Genom att läsa och prata om böcker på svenska får du bättre ordförråd och blir mer självsäker i språket.
Bokcirkeln är en bra möjlighet att träffa andra och skapa nya vänskapsband.
Oavsett om du är en van bokläsare eller nybörjare är du välkommen i vår bokcirkel. Här är alla välkomna, och vi ser fram emot att läsa och prata med dig!

Betygsätt (Inga röster):

1 okt 16:00 - 17:30
Bergsjöns Kulturhusväg 4A, Göteborg